1 В начале бе слово, и слово бе к богу , и бог бе слово.
2 Сей бе искони к богу :
3 вся тем быша, и без него ничтоже бысть, еже бысть.
4 В том живот бе, и живот бе свет человеком:
5 и свет во тме светится, и тма его не объят.
6 Бысть человек послан от бога, имя ему иоанн:
7 сей прииде во свидетелство, да свидетелствуетъ о свете, да вси веру имут ему .
8 Не бе той свет, но да свидетелствует о свете:
9 бе свет истинный, иже просвещает всякаго человека грядущаго в мир:
10 в мире бе, и мир тем бысть, и миръ его не позна:
11 во своя прииде, и свои его не прияша.
12 елицы же прияша его, даде им область чадом божиим быти, верующим во имя его,
13 иже не от крове, ни от похоти плотския, ни от похоти мужеския, но от бога родишася.
14 И слово плоть бысть и вселися в ны, и видехомъ славу его, славу яко единороднаго от отца, исполнь благодати и истины.
15 иоанн свидетелствует о нем и воззва глагола: сей бе, егоже рех, иже по мне грядый, предо мною бысть, яко первее мене бе.
16 И от исполнения его мы вси прияхомъ и благодать воз благодать:
17 яко закон моисеом дан бысть, благодать (же) и истина иисус христом бысть.
не пояснение , просто перевод как вижу :
В начале есть (сказано) слово, и слово есть (сказано) к Богу , и БОГ есть (сказал) слово
Сее ( слово ) есть (говорится ) постоянно к БОГУ.
Всё тем дышит , и без него ( слова ) ничего не дышит, ели дышит .
В том есть Жизнь , и Жизнь есть ( сказана ) светлым человеком :
И свет во множестве светится , и множество его ( света ) - не объять .
Дыханием человек послан от БОГА, и имя ему Иоанн:
Сей пришёл во свидетельство , да свидетельствует о свете , и все верят ему .
Не есть ( говорит ) тем светом , но только свидетельствует о свете :
Говорит - свет истинный , ибо просвещает всякого человека идущего в мир :
В мире говорит, и мир тем дышит, и мирЪ ( не земной ) его - не познан:
В своё пришёл , и свои же его не приняли .
Если кто принял его , дастся им область ( облик, ореол ) чадом божим быть , верующим во Имя его .
Если же не от крови ( Души ) , ни от похоти плотской (тела ) , ни от похоти мужской ( духа ) , но от Бога родится ( каждый из нас ) .
И слово в плоть вдохнётся и вселится в него , и выдыхом славя его, единородно от Отца , исполненный благодати и истины .
Иоанн свидетельствует о нём и взывая глаголит : сей есть ( скажет ), его же прорекали , что при мне придёт , предо мною дышит , так же пердо мною говорит .
И от исполнения ( от деяний ) его , мы все приняты и благость ( благодарность наша ) возвратится благостью .
Как и закон Моисея дан дыханию, благодать и истина Иисусом - спасением дыхания .